Economia europeană se află în schimbare, iar Galațiul se află și el în căutarea unor noi modele de dezvoltare. Subiecte de interes local sunt și atragerea fondurilor europene, dezvoltarea infrastructurii, perspectivele de integrare în Spațiul Schengen sau prețurile la energie. Despre toate acestea, într-un interviu în exclusivitate acordat ziarului ”Viața liberă” de europarlamentarul Dan Nica, membru al Comisiei pentru industrie, cercetare și energie a Parlamentului European.
– Vorbim de o economie europeană în schimbare, cu ținte ambițioase fixate prin Green Deal, obiectivele ”Fit for 55” etc. În acest context, pe ce nișe ar putea miza Galațiul?
– Sunt mai multe oportunități de investiții în perioada următoare pe ceea ce înseamnă tehnologiile inovative. Ele reprezintă trendul în investiții, nu doar în Europa, ci și în lume. În ceea ce privește Galațiul, pot să vă dau drept exemplu proiectul în valoare de 32 de milioane de euro, dezvoltat de Consiliul Județean (CJ) Galați, în parteneriat cu Primăria Galați, Combinatul Siderurgic Liberty Steel Galați, CNFR Navrom, operatorul feroviar Grampet și Universitatea “Dunărea de Jos”, ce vizează producerea de ”hidrogen verde” la Galați, în cadrul inițiativei Comisiei Europene de finanțare a proiectelor de tip “Hydrogen Valley”. De asemenea, o companie belgiană dorește să realizeze, în cadrul unui plan de investiții foarte amplu – 1,4 miliarde de euro – o fabrică de baterii electrice pentru industria auto. Sunt proiecte care vor pune Galațiul ”pe harta” europeană a noilor resurse de energie și a noilor tehnologii.
– Galațiul are, totuși, o rată a șomajului ridicată, economia se dezvoltă mai lent decât în alte zone ale țării. Care sunt cauzele și cum s-ar putea depăși aceste neajunsuri?
– Cauzele, sigur, le știm cu toții: o restrângere a activității industriale și o lipsă a infrastructurii care a făcut ca unele investiții să fie considerate neatractive. Știm acest lucru și ne-am concentrat pe atragerea unor fonduri suplimentare, pentru depășirea unor discrepanțe de dezvoltare economică și socială, dar s-au demarat și o serie de proiecte importante pe partea de infrastructură.
Aceasta stire este preluata si apartine: www.viata-libera.ro
Citeste stirea completa aici: www.viata-libera.ro